Postanowienia ogólne
- Poniższy Regulamin określa zasady sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego funkcjonującego pod adresem www.alselprint.pl, zwanego dalej ALSELPRINT.
- Właścicielem i administratorem sklepu internetowego www.alselprint.pl jest ALSEL Marcin Kozikowski z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 95, 60-313 Poznań, NIP: 779-222-06-07.
- Informacje zamieszczone na stronach sklepu www.alselprint.pl, w szczególności opisy, parametry użytkowe i dane techniczne oraz ceny produktów stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Kupujący składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego Produktu.
- Zamówienia mogą być składane jedynie przez klientów posiadających konto w sklepie internetowym.
- Rejestracja w sklepie internetowym alselprint.pl jest równoznaczna z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Klient zakładając konto w sklepie internetowym www.alselprint.pl wyraża zgodę na otrzymywanie faktur oraz faktur korygujących drogą elektroniczną.
- Informacje podane przez Klienta podczas tworzenia konta powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy Produktów.
- Zamówienia w sklepie internetowym www.alselprint.pl można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Zamówienia w sklepie internetowym mogą składać jedynie:
- osoby prawne.
- jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym odrębne przepisy nadają prawo do nabywania we własnym imieniu praw i zaciągania zobowiązań.
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową i korzystając z Serwisu dokonują czynności prawnych w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej.
Realizacja zamówień
Zawarcie umowy
- Przedmiotem Umowy sprzedaży są materiały oraz usługi poligraficzne, których parametry określa Klient podczas składania zamówienia.
- W celu zawarcia Umowy za pośrednictwem ALSELPRINT należy: określić parametry, dobierając je spośród dostępnych dla danego produktu opcji; wypełnić formularz zamówienia, który dostępny jest po zarejestrowaniu się i założeniu konta w systemie Sklepu Internetowego alselprint.pl; potwierdzić chęć zawarcia umowy klikając przycisk „zamów” co spowoduje wygenerowanie propozycji zawarcia umowy sprzedaży wraz z podsumowaniem zamówienia w formie wiadomości email, wysłanej na podany podczas rejestracji adres mailowy.
- Zamówienie zostanie przekazane do realizacji po spełnieniu przez Klienta wszystkich poniższych warunków:
- Płatność za złożone zamówienie zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym ALSELPRINT.
- Klient prześle wszystkie niezbędne pliki graficzne lub zaakceptuje drogą mailową projekt wykonany przez ALSELPRINT
- Anulowanie zamówienia możliwe jest tylko i wyłącznie do momentu przesłania plików graficznych przez Klienta lub akceptacji przez Klienta projektu wykonanego przez ALSELPRINT. Wniosek o anulowanie zlecenia przez Klienta należy składać wyłącznie drogą mailową.
- Zamówienia nieopłacone, do których nie przesłano plików graficznych, będą automatycznie usuwane z konta Klienta po upływie 14 dni od momentu ich złożenia.
- Zwrot płatności za anulowane zamówienia nastąpi najdalej w ciągu 14 dni roboczych od momentu przyjęcia i zaakceptowania przez ALSELPRINT rezygnacji Klienta z realizacji zlecenia.
- Produkty wykonywane przez ALSELPRINT są wytwarzane według wytycznych Klienta. Po przystąpieniu do realizacji zamówienia nie ma możliwości rezygnacji, zwrotu lub wymiany zamówionych produktów.
- ALSELPRINT zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia zamówienia do realizacji, o czym poinformuje Klienta nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia.
- ALSELPRINT zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w następujących przypadkach:
- otrzymania nieprawidłowo wypełnionego formularza zamówienia
- braku możliwości kontaktu z Klientem, w celu przeprowadzenia weryfikacji treści złożonego zamówienia lub doprecyzowania szczegółów zamówienia
- nie przyjęcia przez ALSELPRINT zamówienia do realizacji z powodu błędów w pliku przesłanym przez Klienta, które nie zostało następnie poprawione i odesłane przez Klienta.
- Projektów, których treści są niezgodnych z prawem lub naruszają normy obyczajowe.
Pliki graficzne
- Klient zobowiązany jest do przesłania plików graficznych zgodnych z zasadami przygotowania do druku, zawartych na stronie alselprint.pl, lub materiałów niezbędnych do wykonania projektu graficznego.
- Klient oświadcza, że przesłane pliki są wolne od wirusów i nie spowodują awarii oprogramowania ani urządzeń komputerowych.
- Dostępnych jest kilka opcji przesłania plików w zależności od wyboru Klienta i wielkości pliku. Sposoby przesyłania plików zamieszczone są na stronie alselprint.pl
- ALSELPRINT nie dokonuje żadnych zmian w pliku Klienta.
- W razie konieczności naniesienia zmian ALSELPRINT przesyła Klientowi drogą elektroniczną odpowiednie wytyczne. Klient jest zobowiązany do naniesienia zmian w projekcie i przesłania poprawionych plików. Istnieje możliwość zaakceptowania przez Klienta pliku, który nie jest zgodny ze specyfikacją ALSELPRINT. W takim przypadku ewentualna reklamacja z tytułu wprowadzonych na wyraźne życzenie Klienta niezgodności ze specyfikacją, może nie zostać uwzględniona.
Akceptacja
- Pliki przesłane przez klienta, które spełniają wytyczne przygotowania do druku, są akceptowane automatycznie.
- Projekt graficzny wykonany dla Klienta przez ALSELPRINT wymaga mailowej akceptacji przez Klienta.
- Akceptacja pliku odrzuconego z powodu uwag drukarni i nie poprawionego przez klienta musi zostać potwierdzona drogą elektroniczną.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w akceptacji Zamówień z powodu dostarczenia błędnie przygotowanych projektów.
Dostawa
- Dostawa zamówionych Produktów odbywa się za pomocą firm kurierskich wymienionych na stronie www.alselprint.pl i świadczona jest zgodnie z warunkami świadczenia usług określonymi przez te firmy.
- Produkty zamówione za pośrednictwem ALSELPRINT dostarczane są w pod jeden adres na terenie Polski.
- Dostawa za granicę lub pod więcej niż jeden adres na terenie Polski wiąże się z dodatkową opłatą.
- Produkty są dostarczane na adres podany w formularzu zamówienia. W przypadku błędu w dostawie, wynikającego z nieprawidłowo wypełnionego formularza, koszt ponownej wysyłki ponosi Klient.
- W przypadku niedoręczenia Produktu z powodów zależnych od Klienta i konieczności jego ponownego wysłania przez ALSELPRINT, Klient może zostać obciążony kosztami ponownej wysyłki Produktu.
- ALSELPRINT wybiera sposób opakowania wysyłanego Produktu, uwzględniając jego specyfikę.
- ALSELPRINT zaleca, aby po otrzymaniu przesyłki Klient sprawdził zawartość paczki w obecności dostarczyciela. W przypadku stwierdzenia naruszeń lub uszkodzeń, które nastąpiły w trakcie dostawy, Klient powinien zażądać od dostarczyciela protokołu szkody z zaznaczeniem zastrzeżeń, co do stanu przesyłki.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w czasie transportu.
Projekt graficzny
- Klient może zlecić druk własnego projektu graficznego lub zlecić jego wykonanie ALSELPRINT.
- Projekt graficzny przesłany przez klienta musi być zgodny z zasadami przygotowania plików, zamieszczonych na stronie alselprint.pl
- Pliki Klienta są weryfikowane przez ALSELPRINT. W przypadku plików spełniających wymagania przygotowania do druku, akceptacja plików następuje automatycznie.
- Weryfikacja plików przez ALSELPRINT polega na sprawdzeniu poprawności przygotowania projektu pod względem technicznym (spady, marginesy, ilość stron). ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za błędy w druku projektów zaakceptowanych przez Klienta mimo przesłanych uwag.
- ALSELPRINT nie odpowiada za błędy merytoryczne i ortograficzne projektów przesłanych przez Klienta.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki do druku np. nieprawidłowe zastosowanie warstw, zadruk białym kolorem itp.
- Klient zostaje poinformowany drogą mailową o błędach w przygotowaniu plików graficznych w przeciągu 24h od ich przesłania.
- Klient zobowiązany jest do wprowadzenia poprawek zgodnie z wytycznymi ALSELPRINT i przesłania poprawionych plików.
- Projekty graficzne wykonywane przez ALSELPRINT są płatne zgodnie z cennikiem podanym na stronie. W przypadku odstąpienia od realizacji zamówienia produktu, Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za wykonany projekt graficzny.
- Klient zobowiązany jest do przesłania materiałów i wytycznych potrzebnych do wykonania projektu graficznego.
- Wizualizacja projektu zostaje przesłana do Klienta drogą elektroniczną w celu weryfikacji i akceptacji.
- Klient zobowiązany jest do sprawdzenia treści merytorycznych w projekcie.
- Klient ma prawo do nieograniczonej ilości poprawek. Wszystkie uwagi Klienta do projektu powinny być przesłane drogą elektroniczną.
- Klient akceptuje wybraną wersję projektu drogą mailową. Po akceptacji nie ma możliwości naniesienia zmian w projekcie.
- ALSELPRINT przystępuje do realizacji Zamówienia po akceptacji przesłanych plików lub po mailowej akceptacji projektu przez klienta.
Ceny, faktury, sposób płatności
- Ceny opublikowane w cenniku w sklepie internetowym www.alselprint.pl są cenami netto, do których doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
- Za każde zrealizowane zamówienie zostaje wystawiona faktura VAT, uwzględniająca podatek VAT w wysokości 23 %.
- Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną. Klient ma także możliwość otrzymywania faktur papierowych po złożeniu wcześniej przez niego stosownego pisemnego oświadczenia.
- Klienci dokonują płatności poprzez dokonanie przedpłaty na konto wskazane przez ALSELPRINT przed realizacją zamówienia.
- Za datę płatności uważa się datę wpływu środków na konto ALSELPRINT.
- Kalkulacje zamówień indywidualnych mają charakter orientacyjny i mogą ulec skorygowaniu po zapoznaniu się z przesłanymi materiałami (plikami i wzorami).
- Darmowa dostawa dotyczy wysyłki na terenie Polski na jeden adres podany w formularzu zamówienia. Wysyłka pod wiele adresów lub poza granicę Polski jest dodatkowo płatna.
- ALSELPRINT zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania do oferty nowych Produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, udzielania Klientom dodatkowych rabatów (na zasadach ustalonych w odrębnym regulaminie promocji), bądź wprowadzania w nich zmian. Powyższe nie ma wpływu na cenę i realizację zamówienia złożonego przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków promocji i rabatów.
- Promocje w sklepie nie łączą się, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Formą płatności obowiązującą w sklepie jest przelew bankowy.
- W przypadku gdy Klient zawierając umowę zobowiązał się do zapłaty za zamówiony Produkt, brak zapłaty w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia zamówienia powoduje, że transakcja będzie automatycznie anulowana.
Terminy realizacji
- Terminy realizacji podane na stronie internetowej alselprint.pl są terminami orientacyjnymi. Około 97% realizowanych zleceń nie przekracza tych terminów.
- Wszystkie terminy liczone są w dniach roboczych.
- Termin realizacji zamówienia liczony jest od następnego dnia roboczego po mailowej akceptacji plików przesłanych przez Klienta lub mailowej akceptacji projektu graficznego wykonanego przez ALSELPRINT oraz zaksięgowaniu płatności.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji Zamówień z powodu dostarczenia błędnie przygotowanych projektów.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową realizację zamówienia, wynikającą z przyczyn niezależnych lub zdarzeń losowych, takich jak: braków w dostawach energii elektrycznej, przerwach w dostępie do sieci Internet, awarii maszyn itp.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań lub zaniechań osób trzecich, takich jak opóźnienia w przekazywaniu środków przez instytucje finansowe oraz przewoźników, przez których realizowana będzie dostawa produktów do Klienta.
Reklamacje
- Reklamację należy złożyć za pośrednictwem formularza reklamacji, znajdującego się na stronie www.alselprint.pl.
- Wszelkie uwagi dotyczące reklamowanego Produktu, takie jak zdjęcia Produktu, czy skan protokołów uszkodzenia lub zniszczenia Produktu, Klient może przesyłać na adres biuro@alselprint.pl.
- Termin złożenia reklamacji upływa 7 dnia od dostarczenia Zamówienia.
- Rozpatrzenie reklamacji nie nastąpi później niż w przeciągu 14 dni roboczych od dnia jej zgłoszenia. W każdym przypadku ALSELPRINT powiadomi Klienta w terminie powyżej ustalonym o sposobie dalszego postępowania.
- W przypadku niejednoznacznej reklamacji ALSELPRINT może zażądać dostarczenia dodatkowej dokumentacji, wyjaśnień czy części lub całości wydrukowanego nakładu. Klient zobowiązany jest do uzupełnienia informacji w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania informacji od ALSELPRINT. Po tym czasie postępowanie reklamacyjne zostaje zakończone a reklamacja uznana za oddaloną.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji przez ALSELPRINT wada Produktu zostanie niezwłocznie usunięta i naprawiony Produkt lub - w przypadku gdy wada nie da się usunąć - nowy Produkt zostanie przesłany do Klienta na koszt ALSELPRINT.
- W przypadku, gdy reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie Klient może zostać obciążony kosztami, powstałymi po stronie ALSELPRINT z tytułu odbioru reklamowanego Produktu i jego ponownej wysyłki.
- Maksymalny poziom rekompensaty nie może przekroczyć 100% wartości Zamówienia.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji Zamówień z powodu dostarczenia błędnie przygotowanych projektów.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za: błędy w dostarczonych przez klienta materiałach, takich jak błędy merytoryczne, ortograficzne, literówki; dostarczenie materiałów niezgodnych ze specyfikacją dostępną na stronie www.alselprint.pl, a tym samym za powstałe błędy w druku, będące ich następstwem. Tym samym zaakceptowanie przez Klienta materiałów obarczonych błędami nie podlega reklamacji i podlega realizacji w zaakceptowanej przez Klienta formie.
- ALSELPRINT nie ponosi odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki do druku np. nieprawidłowe zastosowanie warstw, zadruk białym kolorem, nieprawidłową interpretację efektów zastosowanych w programie Corel Draw itp.
- Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do druku prac, w tym także za wszelkie naruszenia praw osób trzecich. Drukarnia nie odpowiada za ewentualne naruszenia praw autorskich.
- Klient oświadcza, że zdaje sobie sprawę z ograniczeń jakie narzuca druk offsetowy oraz druk cyfrowy i akceptuje ich konsekwencje, w tym niewielkie różnice kolorystyczne jakie mogą wystąpić w stosunku do obrazu obserwowanego na monitorze lub druku tej samej pracy na różnych maszynach. Różnice takie nie podlegają reklamacji.
- ALSELPRINT może rozpatrzyć reklamację z tytułu różnic kolorystycznych. Warunkiem koniecznym jednak w tym przypadku jest dostarczenie przed drukiem odbitki próbnej (Proof, Cromalin itp.) na podstawie której kontrolowana jest kolorystyka pracy.
- Klient może wykonać odbitkę próbną druku w drukarni ALSELPRINT, w takim przypadku wydruk jest wykonywany na podstawie odbitki, po wcześniejszej jej akceptacji przez Klienta.
- Parametry wydruku podlegające reklamacji:
- Za nieprawidłowo wykonany złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenia papieru, jego zmarszczenia itp., uniemożliwiające poprawne odczytanie treści lub ilustracji. Przy gramaturach powyżej 150 g, dostrzega się zjawisko pękania papieru w miejscu łamania, szczególnie widoczne w miejscach silnie pokrytych farbą drukarską. W celu ograniczenia tego niepożądanego zjawiska, Drukarnia stosuje bigowanie przed procesem falcowania. W zależności od surowca i grafiki, bigowanie nie zapewnia jednak pełnego zabezpieczenia przed efektem pękania. Spowodowane to jest graniczną wytrzymałością surowca i wada taka nie jest traktowana jako błąd Drukarni.
- Za nieprawidłową warstwę lakierową lakieru offsetowego, dyspersyjnego lub UV uznaje się warstwę, która posiada na powierzchni przeznaczonej do lakierowania miejsca niepolakierowane, łuszczące się, z pęcherzami itp.
- Dopuszczalne odchylenia wynikające ze specyfiki działania maszyn produkcyjnych:a) cięcie arkusza na pojedyncze użytki – tolerancja przesunięcia do 0,5 mm;
b) falcowanie lub bigowanie – tolerancja przesunięcia od wskazanego miejsca łamu/bigi 0,5 mm;
c) perforacja – tolerancja przesunięcia od linii perforującej 1 mm;
d) przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,1 mm;
e) różnic ilościowych zamówionego i dostarczonego Klientowi produktu - nie przekraczające + / - 5% ilości zamówionej;
f) przy lakierowaniu UV wybiórczym - pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 0,5 mm;
g) tłoczenie – tolerancja do 0,5 mm przy efekcie końcowym;
h) hotstamping - tolerancja do 0,5 mm przy efekcie końcowym.